Alt for hjemmefiksere til proffe.

Kundeservice

Kvinna som pratar i headsetKontakt vår kundetjeneste når du trenger hjelp med tekniske spørsmål, tips og råd om produktene våre, hjelp med reservedeler og servicespørsmål.

Mandag til fredag mellom klokken 08.00-17.00 kan du bruke chatten vår for å få svar på om produktet er på lager eller når det ventes å ankomme. Via chatten kan du også få enklere tips og råd om produktene våre.

For spørsmål på andre tidspunkter ber vi deg bruke kontaktskjemaet nedenfor.

Målsetningen vår er å svare på e-posten din senest innen neste virkedag.

For å kunne hjelpe deg på best mulig måte trenger du produktenes artikkelnummer for hånden i tillegg til kundenummeret ditt.

  • Jeg har fått en mail om å recensere et produkt jeg har kjøpt på Jula. Hva skal recensjonen inneholde?

    Alle kunder har mulighet å anmelde produkter som er kjøpt på Jula, på vår hjemmeside. Du som er JulaClub-medlem kan iblant få en mail med spørsmål om du vil anmelde et produkt som du har kjøpt fra Jula. Bruker recensjonene hjelper andre kunder å få mer informasjon om produktet, og den hjelper oss på Jula å forstå hvilke synpunkter våre kunder har om produktene. For at recensjonen skal tilføre en verdi for andre kunder og for oss på Julas hovedkontor, bør recensjonen inneholde:

     

    • Hvorfor liker eller misliker du dette produktet?
    • Hvordan skulle du sammenlikne den med lignende produkter?
    • Hvem skulle du anbefale den til?

    Forsøk å få recensjonen kun å handle om produktet:

     

    • Beskriv ikke dine erfaringer av selgeren eller leveransen.
    • Ikke legg inn linker eller annen personlig informasjon som adresser, telefonnummer etc.
    • Ikke legg til reklame eller referanser til andre tilbud eller websider.

     

    Din recensjon kommer leses av en moderator og publiseres kun om den følger disse retningslinjer 

  • Hvilke produktrecensjoner godkjennes ikke?

    De produktrecensjoner som dere kunder leverer om våre produkter, er for å hjelpe andre kunder og oss på Jula å forstå hvordan produktene fungerer og hvilke synpunkter som finns om dem. Det kan hende at recensjonene ikke godkjennes. Den som sender en recensjon får da informasjon om at recensjonen ikke godkjennes. Recensjonene godkjennes ikke om de inneholder:

    - Synpunkter om et annet produkt enn det man recenserer.

    - Støtende språk med for eksempel banning eller fornærmelser

    - Personlig informasjon

    - Henvisninger til andre firmaers produkter eller tilbud.

    - Synpunkter om kø opplevelser eller Jula som foretak.

     

    Om et produkt var ødelagt ved leveranse eller skadet i forpakningen, ber vi deg komme inn med det til et Julavarehus eller returnere det om det er en e-handelbestilling. Recensjoner med reklamasjoner publiseres ikke ettersom de ikke beskriver produktet, siden det da handler om et defekt produkt.

  • Jeg har ikke fått min faktura?

    Vill du gjøre en betaling før du får din faktura så kan du alltid betale inn og oppgi ditt vanlige KID-nummer, dine fakturaer har alltid samme KID-nummer. Kontakt gjerne kundesenteret dersom du har noen spørsmål om dette.

  • Hvordan reklamerer jeg på et produkt?

    Hvis du skal reklamere på et produkt, besøker du ditt nærmeste Jula-varehus. Ta med produktet og kjøpsbevis. Personalet i varehuset hjelper deg med å ta saken videre. Hvis det er et produkt som er fast installert, som en varmepumpe eller en varmtvannsbereder, anbefaler vi at du ikke demonterer noe før du kontakter teknisk support og finner ut hva som er den beste løsningen. Visse merkeprodukter har egne serviceverksteder som man kan besøke direkte for å få raskest mulig service. Kontakt gjerne kundesenteret dersom du har noen spørsmål om dette.

  • Har Jula åpent kjøp?

    Jula tilbyr åpent kjøp i 30 dager etter at kjøpet ble foretatt. Produktet må være i uåpnet emballasje og ubrukt vare  for at det skal være mulig å levere tilbake. Original kvittering er det eneste kjøpsbeviset som godtas ved åpent kjøp.

  • Når kommer fakturaen min?

    Når du har handlet med JulaSmart-kortet, kommer fakturaen neste måned. Hvis du handler produkter i januar, kommer fakturaen i februar, og det du handler i februar kommer på fakturaen i mars.

  • Har Jula teknisk support?

    Jula tilbyr teknisk support og veiledning for alle produktene våre. Du kan enten kontakte kundesenteret eller komme inn til varehuset, så hjelper vi deg med problemet. Visse produkter og områder krever sertifisert støtte, og da informerer vi deg om det.

  • Hvor ser jeg bonuspoengene mine?

    Du kan se bonuspoengene dine ved å logge inn på Mine sider. På forsiden vises det hvor mange poeng man har i poengbanken for øyeblikket, og hvor mange poeng det er igjen til neste bonussjekk.

  • Når kommer bonussjekken min?

    Bonussjekken din utbetales månedsvis og du får beskjed om dette til din registrerte e-post. Avregningen skjer måneden før utbetaling, og du får de bonusrelaterte poengene trukket fra poengpotten ved avregningen. Selve sjekken kommer midt i måneden. Hvis du vil lese mer om bonuser og hvordan det fungerer, kan du gå til: http://www.jula.no/julaclub/vilkar-for-julaclub/

  • Hvor finner jeg reservedeler til produktet?

    Jula fører reservedeler til en rekke ulike produkter i sortimentet. Vi anbefaler at du kontakter teknisk support på kundesenteret vårt, så svarer vi på spørsmål om akkurat ditt produkt. Merkevarer som Black & Decker, Stiga og Bosch selger ofte reservedeler selv, du kan lese mer om det på varemerkenes egne nettsteder.

  • Kan jeg handle på faktura?

    Ja, det kan du. Som privatperson kan man bli medlem i JulaSmart, og som foretakskunde i JulaPro. Du kan søke om medlemskap på ditt nærmeste varehus eller på hjemmesiden vårt. 

  • Garanti

    Jula gir som regel 12 måneders garanti på de fleste varer, med unntak av oppladbare batterier og godteri. Visse modeller og merker kan ha lengre garanti, men da blir det informert om dette på hjemmesiden og emballasjen. Hvis du er usikker på hva som gjelder for akkurat ditt produkt, kan du spørre oss i chatten, så får du svar med det samme.

Vedlagt fil:

Adresse

Jula Norge AS
Postboks 364
1471 Lørenskog

Kundeservice

  • Mandag-fredag 8.00-20.00
  • Lørdag og søndag 10.00-17.00
  • Telefon: 67 90 01 33
  • Faks: 0046-511 34 20 30

Service/reklamasjoner

  • Mandag-fredag 8.00-17.00
  • Telefon: 67 90 01 34
  • Faks: 0046-511 34 20 30

JulaClub Support

  • Mandag-fredag 8.00-17.00
  • Telefon: 67 90 01 33
  • Faks: 0046-511 34 20 30