Gå direkte til innholdetGå direkte til søkGå direkte til søk
  • Fra 2 timers leveringstid
  • Alltid fri frakt til varehus
  • Fri frakt til hentested fra 999,-
  • Åpent kjøp i 60 dager
Jula

Holdbarhet med mye verksted

At du som Jula-kunde er fornøyd med din skrutrekker, arbeidsbukse eller gressklipper er ekstremt viktig i vårt bærekraftsarbeid. Derfor investerer vi sterkt i å forlenge levetiden til produktene våre og redusere antallet klager. Rett og slett mer slitasje, mindre avfall!

Alle våre egne produkter er testet i Julas kvalitetssenter.

Pleier du å velge produkter fra Meec Tools, Connect, Bluewear eller noen av Julas egne merker? Da kan du være sikker på at en identisk produktprøve er testet i vårt kvalitetssenter! Kvalitetssenteret ligger like ved sentrallageret i Skara og er unikt i sitt slag. Den huser vårt toppmoderne testverksted hvor vi tester styrken på skrutrekkeren, tester passformen på arbeidsbuksene og sørger for at klipperen er trygg å bruke.

Visste du at…
rundt 2000 produkter testes i vårt kvalitetssenter hvert år?

Ta en titt inn i vårt testverksted! Slik foregår det når vi tester en utendørs ryggsekk:

1. Vi tar en titt i alle sekkens rom, undersøker festene og testpakker den selvfølgelig!

2. En ryggsekk skal selvfølgelig sitte godt og kunne tilpasses personen som har den på. Derfor undersøker vi hvor ergonomisk den er når den sitter på ryggen.

3. Vi elsker våre tekniske hjelpemidler! I strekktesteren tester vi hvor sterke ryggsekkens fester er. Vi sjekker også stoffets vekt og sørger for at det ikke tørker ut mot klærne dine.

4. Hvor godt takler ryggsekken en regnfull utflukt? Det tester vi ved å gi den en dusj!

Hvis sekken ikke holder mål, kan den bli fullstendig avvist. Hvis den har mindre feil, vil den bli forbedret av produsenten!

Produktet ditt lages hos oss.

Når du returnerer et produkt i et av våre varehus, kan det havne på kvalitetssenteret. Der bestemmer våre serviceteknikere om produktet skal resirkuleres eller gis et nytt liv. I så fall vil den bli sendt tilbake til deg, eller dukke opp på en av våre Outlets i Sverige.

Visste du at…
ca 40 prosent av alle returer reddes til vårt Outlet?

Serviceteknikeren gir råd: slik tar du vare på sykkelen din!

Du som kunde kan også gjøre mye for at Jula-produktet ditt skal vare lenger. Våre serviceteknikere William og Srdjan er eksperter på Julas sykler. Her foreslår de tre ting du kan gjøre for å forlenge holdbarheten til sykkelen din:

1. Hold sykkelen smurt!

Skruer og bevegelige deler som kjede, bremsekabel og girkabel kan smøres med en lett olje. WD-40 er flott, den gir god beskyttelse mot rust også. Unngå tunge oljer som motorolje og girolje - de tiltrekker seg grus og sand!

2. Sørg for at kjedet er skikkelig strammet.

Kjedet skal kunne vrikke ca en centimeter opp og ned. Er det for løst vil kjedet hoppe og tennene slites. Spenn kjedet ved å løsne bakhjulsakselmutrene og mutteren som fester bakbremsen. Trekk deretter hjulet tilbake til kjedet er strammet igjen.

3. Ha nok luft i dekkene!

Ellers vil det gå tregt å tråkke, og med en elsykkel vil du belaste batteriet unødvendig. På siden av sykkeldekket ser du hvor høyt lufttrykket skal være i enheten bar eller psi. For våre 28” sykler er 2,8 bar foran og 3 bar bak det aller beste. En pumpe med manometer eller en digital lufttrykkmåler vil hjelpe deg å få riktig trykk.